Akif pt 3
It was 8 April 2006, 5.30 pm..."Adoi laaa,Akif..kenapa garu2 perut mama?Tak sabar nak keluar,ye?"That was my first impression bila tiba2 perut aku rasa macam kena garu ngan Akif..Then,rasa macam ngilu pulak..Panik dah masa tu.. I told hubby,dia pun panik gak..hubby kata tunggu kejap lagi kalau sakit lagi ke,kita pegi check terus..but then rasa sakit tu dah takde..it lasted only for less then a minute..so we both relieved!
Malam tu,aku tidur paling nyenyak sekali..no disturbance from Akif..Akif takde gerak-gerak..selalunya kalau aku terlebih mengiring ke,Akif will alert me!But that nite,after 39 weeks i had a very deep sleep!
Bila aku bangun esoknya,rasa macam pelik sangat..i told hubby..hubby kata Akif dah nak prepare himself nak jumpa kita la tu..kalau dah dekat2 nak due kan dia akan less active..dia pun nak prepare himself for the delivery..Hmm..betul jugak tu...
So,macam biasa laa..both papa n mama pun buat plan for the day..hari ni kitorang nak gi jalan2,makan kat luar..Lepas zuhur,mama n papa pun keluar laa off to Subang Parade..
On the way tu
papa tanya,"Akif ok ke?"
Mama kata,"Akif macam dah kurang gerak laa.."
Papa kata,"Kita gi hospital nak?"
Mama kata,"Erm..tak payah la kot..hari tu pun kan dr kata dia kan less active..biar la dulu..kita tengok sampai esok macamana.."
"U nak makan apa,B?"papa asked
"Rasa macam nak makan Kenny Rogers laa.."
"Ok."
Bila nak naik lif tu,tiba2 papa nampak ada advertisement pasal LHDN bukak kaunter kat SP.Apa lagi,papa kata dia nak gi situ jap.mama lak tak interested since mama tak layak nak bayar tax!Hehehe..gaji kecik la katakan...
Kitorang gi Kenny Rogers dulu,order then papa naik atas jap nak tengok apa ada kat kaunter LHDN tu..So,tinggallah mama n Akif je kat KR. Bila makanan sampai,mama call papa..papa kata makan dulu..mama pun pelan2 la makan..
Then ada satu family masuk KR- a mom, a dad n a cute dotter..duduk betul2 kat depan meja kami..Mama pun tak ambik pot sangat sebab mama pun dah lapar...
Pastu papa sampai,so kitorang makan sama2..
Mama plak dah almost full(bila dah 39 weeks ni,makan sikit je dah kenyang..)so mama pun tengok2 la kat budak pompuan kat depan tu..heran pulak mama..selalunya bila mama pegi mana2 terjumpa ngan baby girl,mesti baby girl tu senyum2 kat mama..orang tua2 pun selalu cakap,kalau kita ngandung anak lelaki,budak pompuan akan suka kat kita..TAPI this girl ni lain sikit laaaa..dia tengok mama,pastu muka dia memang takut giler..bila dia pandang je meja kita je,dia akn cepat2 nak pandang tempat lain..memang muka dia takut giler mama tengok..Mama cakap kat papa..Papa pun heran jugak..
Tapi kitorang buat dek je laa..lepas makan kitorang pun balik laa...
Again..bila sampai rumah malam tu..
Mama:"I rasa Akif ni macam tak gerak laa.."
Papa:"Kita gi check,nak?"
Mama:"Tapi i rasa macam dia gerak2 jugak..tapi macam tak gerak...eiii..tak tahu laa"
Papa:"Habis tu nak cek ka tak nak ni?"
Mama:"Tah laa..macam gerak,macam tak gerak.."
Papa dah siap2 tukar baju nak gi hospital..
Papa:"Jom,kita cek.."
Mama:"i tak tahu laaa,biar laa dulu.."
**********************************************
Kenapa mama tak terus pegi hospital?Kenapa mama mesti nak tunggu?Oh..Akif,kesayangan mama..maafkan mama..mama menyesal sangat..sehingga hari ni dan sampai bila2 pun mama pasti rasa menyesal ini takkan hilang dari diri mama..mama bersalah..
Kenapa?Kenapa mesti pilihan itu yang mama pilih?Kenapa mama tak terus ke hospital?KENAPA????????????????????????
Tolong YA ALLAH..kenapa aku?????????
Ya ALLAH..How could i forgive myself????
Akif,
Mama minta maaf banyak-banyak..
Maafkan mama...


0 Comments:
Post a Comment
<< Home