Tuesday, February 14, 2006

Muhammad Akif Rashidi

Muhammad Akif Rashidi, nama untuk anak yang bakal lahir April nanti...nama ni papa akif yang pilih,mama akif pun bila dengar je,terus berkenan..bila tengok maksud nama ni pun,ok jadi terus laa panggil baby dalam rahim mama ni Akif..

Bila buat check up, dr kata akif will be born on 15 April 2006..papa and mama memang dah tak sabar2 nak tunggu akif...Papa akif dah berapa kali dah mimpi akif..papa kata akif handsome boy...hehehehe..apa laa papa akif ni..excited betul...tapi kalau akif nak tahu,memang papa excited sangat nak tunggu akif keluar..hari2 mesti papa baca Fatihah untuk akif, papa akan baca Fatihah kat perut mama,mesti akif dengar,kan?haa..tu laa suara papa akif...Papa baca Fatihah supaya bila akif dah lahir nanti akif jadi anak yang soleh,anak yang soleh akan doakan mama dan papa bila mama dan papa dah takde nanti...InsyaALLAH......

Kalau akif nak tahu lagi,papa akif memang excited dan sayang akif... bila nak beli barang untuk akif je, mesti yang bagus2...nak beli stroller and carrier pun berbulan-bulan papa buat survey..bukan apa papa nak pastikan akif selesa..baju2 akif pun banyak papa yang pilih,..kalau mama,mama tak kisah baju macamana pun untuk akif asalkan akif selesa,tapi papa memang cerewet...dari color,design mesti nak yang trendy je..haaaa sekarang ni papa akif tengah dok survey snow cap untuk akif..dah banyak kali dah jumpa snow cap kat kedai tapi papa akif tak berkenan..kadang-kadang tu mama geram jugak dengan papa akif ni, cerewet sangat....nanti kalau papa dah jumpa snow cap idaman hati dia tu,mama cerita kat akif lagi,ok??

So far, baju akif memang papa and mama dah belikan semua,cuma mama tak basuh je lagi baju akif.. weekend ni mama nak basuh,pastu terus pack dalam beg..haaa..last week mama beli beg untuk akif,nak isi baju akif bila kita masuk hospital nanti..beg mama dah ada dah..beg akif tu color merah..comel... travel beg- untuk isi baju ke,botol susu akif ke masa gi shopping pun mama ngan papa dah beli,color hitam..yang ni jenis backpack,so nanti boleh la papa akif yang sandang..

Haaa..satu lagi,papa dah cakap kat mama hari tu,dia nak bawak kita jalan2 kat taman kat rumah kita tu, papa nak letak akif dalam stroller,pastu bawak akif jalan2..hmmm..nanti kita tuntut ye,akif.. ;)

Ok laa akif nanti mama sambung lagi...

p/s:bagus betul anak mama ni,diam je bila mama taip kat blog ni..akif tahu ye mama tengah cakap dengan akif...Good boy..


~Mama sayang Papa Akif and Akif.. ~

0 Comments:

Post a Comment

<< Home