Last shopping for Akif stuff...boleh caya ke? :)
Assalamualaikum anak mama n papa,last weekend,(11/3/06) papa bawa kita gi check up kat **MC..hmm..last weekend anak mama ni dah 35 weeks dalam rahim mama...tak sabar nak keluar,ye...masa check up tu,dr kata akif is doing fine..berat akif dah 2.6 - 2.8 kg..dr zamri kata lagi berat akif masa lahir maybe 3 kg++..hmm..kiranya anak mama n papa ni makan cukup laa..
lagi satu kan akif, perut mama kat luar ni kena pigmentation laa..masa mula2 kena dulu memang gatal giler..bila mama gatal je,nanti akif mesti gerak2 macam tolong mama garu perut tapi dari dalam..pandai anak mama ni..tapi yang paling best bila time letak ubat sapu tu..bila papa akif sapu dengan cotton bud je,akif mesti gerak2..sejuk kot ubat tu sebab mama kena letak dalam fridge ubat tu sebelum digunakan..but both of us very worried kalau2 akif tak selesa kat dalam..especially papa,dia memang very concern...mana tahu akif rasa panas ke,apa ke,..tapi during the check up dr zamri kata akif ok..relief sangat bila dengar macam tu..Dr zamri kata bila akif dah lahir nanti,pigmentation kat perut mama ni akan hilang..insyaALLAH..kita doa sama2,ok?
Lepas check up..kita pegi shopping..kiranya ini shopping last laa konon before akif lahir..apa lagi barang yg tak beli ni,ek?let's see....oh,ya..snow cap akif + wardrobe akif..sekarang ni baju2 akif mama letak kat dalam almari baju mama n papa.so,papa bawak kita gi giant shah alam,yang besar tu..at first mama ingat nak beli stokin mama sekali..tapi tak jumpa la plak..
papa pulak,bila sampai kat tempat baby stuff tu..terus nak cari snow cap akif..mama plak terus heading to bahagian perabot,cari punya cari...akhirnya jumpa jugak alamari baju untuk akif..warna biru lagi..
TAPI..ada masalah sikit laa akif..kotak almari tu panjang and berat betul..mama dah try angkat ngan papa,punya laa berat..memang mama tak larat nak angkat,tambah2 pulak bila mama dah sarat ni..memamng mama tak nak ambik risiko angkat benda berat2..tapi papa kata takpe biar papa angkat sorang2 je nanti naik tingkat 3 rumah kita tu..baik betul papa akif ni..itu yg mama sayang banyak tu..
snow cap?punya laa lama dan pelbagai tempat papa dah survey snow cap akif,akhirnya papa jumpa jugak yang dia berkenan kat Giant tu..mama pun suka..warna biru(soft blue)..papa kata papa nak akif pakai masa keluar hospital..macam anak jamie oliver tu(favourite chef papa)..
lepas dah gi Giant,papa kata nak pegi Sunway Piramid pulak sebab nak beli bath tub and nursing pad mama...so kita pun pegi subang jaya pulak..sampai piramid terus kita masuk anakku boutique.. cari punya cari, dapat laa bath tub akif,warna biru jugak...papa yang paling excited..dia kata dia dah terbayang akif mesti suka mandi kat dalam tub mandi tu,kaki akif mesti suka kena air,nanti sepak2 air,pastu mama pun basah sama.. tengok...betapa excitednye papa akif tu..nanti mama nak suruh papa mandikan akif lah..mana aci mama je yang basah,kan?hehehee..
papa akif beli lagi satu towel untuk akif...mama cakap,dah beli dah hari tu 2 helai,papa kata takpe la..alang2 towel yg dia nak beli tu tebal and ada discount (normal price rm16.90,tapi hari tu harga dia 9.90 je)..mama pun ikut je laa..
dah habis shopping baru rasa lapar,so papa pun bawak kita gi makan kat kedai depan tempat keje papa tu..lepas makan tengahari terus kita balik rumah..
bila sampai kat rumah...
mama kesian kat papa sebab papa nak kena angkat almari akif yang berat tu,so mama pun nak angkat laa barang2 yang lain tu..tapi papa tak kasi..geram betul mama masa tu..tapi kan akif,kesian papa..dia angkat kotak almari akif tu sorang je dari bawah sampai tingkat 3,dahlah rumah kita takde lif..kesian papa tau akif..tengok laa betapa papa sayang akif..dia tak kisah walaupun kotak tu berat,akhirnya papa akif berjaya jugak angkat kotak tu sampai kat rumah kita..sedih plak mama masa tu..menyesal pun ada sebab mama geram kat papa tadi...
ok laa akif..dah lama sangat mama taip ni..nanti mama sambung lagi,ok?
~mama sayang papa akif and akif~


0 Comments:
Post a Comment
<< Home