Thursday, November 02, 2006

Akif pt 2

Hari tu 7 April 2006 bersamaan hari Jumaat. We both went for weekly check up at **MC. It was my 39th week!Wah,punya la tak sabar nak tunggu Akif keluar. During the check up,baby was doing really really fine. We did ask our gynae on Akif's heartbeat rate, his weight and evrything..Gynae checked and said "baby u ok,normal..he's doing fine" then dr nak buat VE. So, hubby kena dok kat luar..

Bila dah buat VE,dr kata tak bukak apa pun lagi,but dah lembut so,anytime during this week memang dijangka bersalin..Then dr kasi appointmt on 14 April 2006 for induction.

Masa tu ingat lagi the dr's words..

"Even today pun kalau ikutkan u dah boleh bersalin,tapi ur pintu pun tak bukak lagi..so i tetapkan this coming Friday is your last day untuk bersalin. BUT u jangan tunggu sampai hari Jumaat kalau u sakit..In case kalau sebelum jumaat ni u rasa sakit atau anything, u cepat2 datang sini,ok?Even kalau hari Selasa ni,Maulud Nabi pun u datang je..Friday tu,kalau u tak rasa sakit apa2 lagi,then kita induce.."

So, mama and papa pun balik dengan perasann yg tersangat gembira..Maklumlah lagi seminggu,kitorang dapat jumpa Akif..Papalah yg paling excited..

Masa balik tu kitorang terus pegi warehouse papa..biasa laa bila lepas check up je mesti gi warehouse dulu,papa nak tengok apa2 keje yg patut kena settle..so,bila dah takde apa yg nak disettle,papa boleh terus balik rumah..Maklum laa, mama kan dah cuti 2 minggu awal,tu yang papa jeles tu.

Masa papa sibuk2 tengok keje apa yg patut settle tu, mama pun sibuk la call opah n makngah,beritau dorang latest update..

Opah siap cakap,"takpe laa kalau kamu sakit,telefon mak awal2,mak terus datang je,tapi kalau kamu takde rasa sakit apa2 lagi,mak rasa hari rabu la mak datang sana.."

So semua orang memang happy sangat2 nak sambut kelahiran Akif..

Lepas tu,mama n papa pun terus laa balik rumah,rest and excitedly waiting for Akif..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home